Rozmowa z Gregiem Uhlerem
W czwartek, 18 czerwca, firma Electronic Arts zorganizowała konferencję w siedzibie głównej w Redwood Shores. Podczas spotkania z przedstawicielami prasy zaprezentowano bardzo wczesną wersję Need for Speed Underground 2, kontynuacji absolutnego hitu ubiegłego roku, gry Need for Speed Underground.
Zespół pracujący nad Underground 2 zamierza powtórzyć sukces, jakim była część pierwsza. Na chwilę obecną wiadomo, że gracze mogą się spodziewać ogromnego świata, po którym będzie można swobodnie się poruszać. Need for Speed Underground 2 to zupełnie nowe miasto podzielone na pięć odrębnych dzielnic. Krążenie po ulicach dostarczy naprawdę wielu wrażeń, łącznie do przejechania będzie ponad 200km terenu zabudowanego! A znaki drogowe i generowane w czasie rzeczywistym zmienne warunki pogodowe dostarczą dodatkowych emocji.
Redaktor serwisu EAGAMES.com, Michael Mullen, zapoznał się z prezentowaną w trakcie konferencji wersją gry. Był pod tak wielkim wrażeniem, że musiał najpierw poszukać własnej szczęki na podłodze, aby porozmawiać z Gregiem Uhlerem, jednym z producentów Need for Speed Underground 2.
Michael: A więc Greg, powiedz czego najbardziej domagali się gracze? Mam na myśli cechę gry, o której wiadomo, że pojawi się na pewno w Need for Speed Underground 2?
Greg: Właściwie to próśb było kila. Fani pierwszej części zdawali sobie sprawę, że akcja gry ma miejsce w mieście. Rozpoznawali przecież jego poszczególne części. Ale tak naprawdę nigdy nie myśleli o mieście jako o całości, ponieważ świat gry nie był prezentowany w odpowiedni sposób. Rozgrywka polegała wyłącznie na wyścigach w określonych miejscach. Pewnie dlatego najczęściej proszono nas o wprowadzenie do gry większej wolności wyboru i działania. Ludzie oczekują teraz możliwości zwiedzania świata gry, a nie tylko zabawy na zamkniętych trasach. I tak narodził się pomysł stworzenia otwartego środowiska gry. Naprawdę sporo na ten temat myśleliśmy, czego efektem są chociażby nowe tryby gry. Prośba środowiska graczy została spełniona. Poszliśmy nawet dalej, Need for Speed Underground 2 będzie oferować wiele dodatkowych możliwości. Podczas zwiedzania miasta, gracze odkryją wiele sklepów oraz miejsc, w których odbywają się nielegalne wyścigi i związane z nimi wydarzenia.
Michael: Które z elementów gry udoskonalono najbardziej? Osobiście zauważyłem, że jeszcze większy nacisk położono na możliwości dostosowania samochodu.
Greg: Poprzednia wersja była rozgrywką praktycznie całkowicie liniową. Kariera była ciekawa jako całość, ale zaobserwowaliśmy, że każdemu graczowi podobały się tylko niektóre tryby gry, natomiast inne nie wzbudzały większego zainteresowania. Postanowiliśmy to zmienić. Kariera w Need for Speed Underground 2 zapewnia całkowitą wolność wyboru spośród wielu różnych trybów. Gracz może się teraz skupić na zabawie, która sprawia mu największą satysfakcję. Wystarczy być dobrym i wygrywać odpowiednią ilość wyścigów, by czynić postępy w karierze kierowcy nielegalnych wyścigów. Jeśli nie lubisz kontrolowanych poślizgów, nie będziesz musiał brać udziału w wyścigach, które wymagają opanowania tej umiejętności. Kolejną zmianą jest poprawienie ekonomicznego aspektu gry. W ubiegłym roku gracz zarabiał stosunkowo dużo, ale proces odblokowywania części służących do poprawy wyglądu i osiągów samochodu trwał zbyt długo. Portfel wypchany pieniędzmi, których nie było na co wydać! W tym roku będzie zupełnie odwrotnie. W ofercie jednego ze sklepów znajdziesz 20 produktów poprawiających osiągi samochodu. W innym sklepie dostępnych będzie 25 sposobów na zmianę wyglądu pojazdu. Problem w tym, że twoje środki finansowe są ograniczone np. 1500 dolarów. Więc co zrobisz? Na czym się skupisz? Czy twój samochód ma wyglądać lepiej? A może powinien być szybszy lub lepiej hamować? Zabawa w Need for Speed Underground 2 wymagać będzie strategicznego myślenia. Garaż, w którym można postawić więcej niż jeden samochód, oznacza jeszcze więcej rozterek. Będziesz musiał poważnie się zastanowić, w który pojazd zainwestować zarobioną gotówkę.
Michael: Już na pierwszy rzut oka widać, że Need for Speed Underground 2 prezentuje się o wiele lepiej. W poprzedniej grze niebo było czarne, dzięki czemu uwaga gracza skupiona była na efekcie wrażenia prędkości. Nowa wersja pozwala przyjrzeć się otoczeniu i muszę przyznać, że grafika jest naprawdę bardzo szczegółowa. Poprawiliście silnik gry?
Greg: Pierwszy Underground był swego rodzaju poligonem doświadczalnym. Próbowaliśmy uzyskać wiele rozmaitych efektów, w tym m.in. realistyczne wrażenie prędkości. Podczas tworzenia drugiej części spędziliśmy mniej więcej trzy miesiące na optymalizacji kodu gry. Solidnie przygotowaliśmy się do wszystkich innowacji, które postanowiono wprowadzić w Need for Speed Underground 2. W rezultacie, dodaliśmy również subtelne efekty jak chociażby mgłę na horyzoncie, która nabiera rozmaitych kolorów. Patrząc na horyzont z różnych części miasta, można zauważyć jego odmienną kolorystykę, co skutecznie wpływa na wrażenie głębi. Poza tym zastosowaliśmy wiele innych efektów, dzięki którym wrażenie prędkości będzie jeszcze bardziej realistyczne. Są także generowane w czasie rzeczywistym efekty pogodowe, wpływające nie tylko na warunki jazdy, ale także na wygląd ulic. ¦wiatła i znaki drogowe odbijają się od nawierzchni i budynków, a zróżnicowane oświetlenie gwarantuje zmieniający się obraz imponującego miasta. Trasa wyścigów przebiegać będzie przez różne dzielnice - na jednym odcinku spadnie np. przelotny deszcz, natomiast na innym będzie sucho.
Michael: Pierwsza część wprowadziła tryb jazdy metodą kontrolowanych poślizgów. Dzięki wam wiemy, że poślizgi są super. W jaki sposób zamierzacie ulepszyć ten aspekt gry?
Greg: Tryb jazdy metodą kontrolowanych poślizgów z pewnością dostarczy jeszcze więcej emocji, a zabawa będzie bardziej zróżnicowana. Zmieniliśmy przede wszystkim system punktacji oraz miejsca, w których odbywać się będą wyścigi w tym trybie. Tak naprawdę to w Underground 2 rozbudowaliśmy wszystkie tryby rozgrywki.
Michael: ¦rodowisko graczy domagało się właśnie m.in. rozszerzenia trybu kontrolowanych poślizgów oraz urozmaicenia wyglądu tras. Proszono przede wszystkim o dodanie większej ilości pagórków. Podczas dzisiejszej prezentacji widać, że wzięliście sobie do serca sugestie fanów. Czego jeszcze można się spodziewać po nowym Underground?
Greg: To będzie naprawdę autentyczna i realistyczna gra. Poza tym jesteśmy zadowoleni z nowego systemu punktacji, który różni się bardzo w porównaniu z tym zastosowanym w poprzedniej części gry.
Michael: W pierwszej grze występowały dwie niesamowicie piękne kobiety. Na co powinniśmy przygotować się tym razem?
Greg: Underground 2 przenosi graczy do zupełnie nowego miasta, chociaż akcja nawiąże do wydarzeń z części pierwszej. Teraz będzie kilka głównych postaci. Brooke Burke jest jedną z nich, o czym dzisiaj poinformowaliśmy. Rebecca, postać odgrywana przez Brooke, będzie swego rodzaju przewodnikiem po mieście. To właśnie ona oprowadzi graczy po mieście, pozna z odpowiednimi ludźmi i wyjaśni zasady rozmaitych wyścigów. W miarę postępów w rozgrywce, pojawią się kolejne postacie i rywale. Rebecca będzie jednym z trzech lub czterech głównych bohaterów, których spotkasz podczas gry.
Michael: Czy mógłbyś wymienić części, o które najczęściej prosili miłośnicy tuningu?
Greg: Gracze domagali się przede wszystkim umożliwienia pełnego tuningu wszystkich dostępnych w grze samochodów. Dlatego nowa gra pozwala na praktycznie dowolną zmianę wyglądu oraz osiągów. Można pomajstrować chociażby przy zapłonie, zawieszeniu, tłumiku... W ofercie sklepów będzie wiele nowych części, których kupno odblokuje dodatkowe możliwości tuningu. W Need for Speed Underground 2 każdy samochód będzie podzielony na 20 obszarów, które można regulować. A co najciekawsze, samochód można dostosować „osobno” dla każdego trybu gry. Aby nacieszyć się kontrolowanymi poślizgami trzeba będzie m.in. zmienić zawieszenie, wymienić opony i poeksperymentować z hamulcami. Zapisywanie ustawień samochodów jest niesamowicie przydatną opcją. Udział w wyścigach wymagających jazdy metodą kontrolowanych poślizgów spowoduje wczytanie ustawień zapisanych wcześniej właśnie dla tego trybu. A więc w Underground 2 gracze będą mieli szansę zdobycia jeszcze większej ilości punktów.
Michael: Jakich opcji można spodziewać się po trybie gry online? Electronic Arts zapowiedziało wsparcie usługi Xbox Live, więc gracze z pewnością chcieliby dowiedzieć się więcej na ten temat.
Greg: Wszystko, co można zrobić w trybie dla jednego gracza, będzie można zrobić podczas rozgrywki w sieci. Oczywiście mam na myśli także otwarte środowisko gry, które będzie dostępne w obu trybach.
Michael: Podczas dzisiejszej prezentacji zauważyłem, że system używania podtlenku azotu uległ zmianie. Teraz jest bardziej nastawiony na zręczność tzn. im więcej punktów przyznanych za styl jazdy, tym większy poziom podtlenku azotu. Tego właśnie chcieli gracze?
Greg: W pierwszym Underground, ustalona dla trybu Drag ilość podtlenku azotu była odpowiednia. Naprawdę nie zależało nam na tym, aby gracze przejeżdżali cały odcinek korzystając z „turbo dopalania”. Przyznaję, że podczas wyścigów, w których trzeba było przejechać trzy, cztery lub pięć okrążeń, podtlenku było zdecydowanie za mało. Jego zużycie oznaczało właściwie koniec zabawy. No może bez przesady, ale problem polegał na tym, że przez resztę wyścigu mogłeś prowadzić samochód perfekcyjnie, ale jedyną nagrodą były punkty przyznawane za styl jazdy. W nowym Underground twój styl kierowania samochodem będzie wpływać na ilość dostępnego podtlenku azotu. Jazda agresywna, odkrywanie nowych skrótów, wzbijanie się w powietrze itp. będą nagradzane dodatkową ilością podtlenku. W ten sposób umożliwiamy graczom systematyczną poprawę wyników. Mamy nadzieję, że ta zmiana zachęci wszystkich kierowców do ulepszania stylu jazdy. Przecież o to właśnie chodzi, schematom mówimy zdecydowanie NIE! Autor: NFSPlanet Polska |