Zapewne wielu z was grając sobie w NFS HP2 doszło do wniosku, że nieudolna policja w ogóle nie przeszkadza i zazwyczaj wygrywaliście każdy wyścig bez większego problemu. Jednak po tej małej modyfikacji, jaką za chwilę przeprowadzimy wspólnymi siłami będziecie mogli sami bez problemu kontrolować „natrętność” policji. Metoda ta jest bardzo prosta i myślę, że każdy bez problemy sobie poradzi. Więc zacznijmy.
Po pierwsze należy otworzyć folder gdzie zainstalowaliście grę (np. C:\Program Files\EAgames\NeedForSpeed Hot Pursuit II). Gdy już znajdziecie otwieramy folder „AI”, a następnie robimy kopię pliku „AIChaseDefs.ini”, dzięki temu będzie łatwiej wrócić do starych ustawień gdy coś źle wam wyjdzie podczas modyfikacji. Teraz możemy bezpiecznie otworzyć ten plik (najlepiej notatnikiem, ale można też innym edytorem tekstu). Naszym oczom ukaże się dosyć długa litania przeróżnych opcji, ale my na szczęście skupimy się tylko na paru modyfikacjach. Ci bystrzejsi od razu zauważ że cały ten tekst jest podzielnych na kilka części tzn.
[chase] ; [
roadblock] ;
[helicopter] i
[cop stun]. Pierwsza część -
[chase] - jest odpowiedzialna za pościg jako całość. Oto wartości które nas interesują w tej części:
pursuitLevel_1_Duration=30
pursuitLevel_2_Duration=30
pursuitLevel_3_Duration=45
pursuitLevel_4_Duration=45
pursuitLevel_5_Duration=45
Wartości te ustalają długość trwania poszczególnych „pursuitLevel”- ów. Czas jest podany w sekundach. Oto moja propozycja zmian:
pursuitLevel_1_Duration=20
pursuitLevel_2_Duration=25
pursuitLevel_3_Duration=40
pursuitLevel_4_Duration=50
pursuitLevel_5_Duration=80
Dalej odnajdujemy wartości:
#Percentage chances of perps evading roadblocks
easyPerpEvadeRoadblock=25.0
mediumPerpEvadeRoadblock=50.0
hardPerpEvadeRoadblock=75.0
Odpowiadają one za „skuteczność” (podaną w procentach), z jaką działają blokady policyjne. Pierwsza wartość ustala skuteczność blokad w trybie łatwym, druga w średnim, a trzecia w
trudnym. Oto moja propozycja zmian:
#Percentage chances of perps evading roadblocks
easyPerpEvadeRoadblock=40.0
mediumPerpEvadeRoadblock=70.0
hardPerpEvadeRoadblock=95.0
Przejdźmy teraz do następnej sekcji
[roadblock].
#startPursuitLevel= 3
#startPursuitStrategy= 2
#freezeCops= 1
spikestripSize= 1.0
fudgeSpace= 0.2
secondsBetweenTryingForBackup= 15
Pierwsza wartość określa, w którym „pursuitLevel”-u policja zaczyna stosować blokady, druga wartość, w którym „pursuitLevel” zaczyna stosować „strategię”. Parametr „spikestripSize” określa wielkość kolczatki. Ostatnia wartość określa czas przybycia wsparcia (podany w sekundach). Oto moja propozycja zmian:
#startPursuitLevel= 2
#startPursuitStrategy= 1
#freezeCops= 3
spikestripSize= 1.5
fudgeSpace= 0.2
secondsBetweenTryingForBackup= 10
Ostatnia sekcja, którą się zajmiemy odpowiada za helikopter-
[helicopter]. W zasadzie zmienimy tu jeden parametr:
helicopterMaxFlightTime=45;
Parametr ten określa jak długo utrzymuje się helikopter w powietrzu (w sekundach oczywiscie). Oto moja propozycja zmiany:
helicopterMaxFlightTime=60;
I to wszystko. Teraz ładnie zapisujemy zmiany i cieszymy się owocami pracy. Oczywiście to nie wszystkie parametry jakie możemy zmienić, lecz ja wybrałem właśnie te parę najistotniejszych, które na pewno zmienią dużo, ale nadal będzie można grać. Możecie sami poeksperymentować z ustawieniami pod warunkiem, że znacie Englisch language
Dodatkowo zaznaczam, że po wprowadzeniu zmian proponowanych przeze mnie nie macie praktycznie żadnych szans na to, by dojechać do mety przy ustawieniach
- 8 okrążeń
- najwyższy stopnień trudności
Życzę wam powodzenia i żebyście złapali gumę
P.S. pamiętajcie o zrobieniu kopii zapasowej pliku zanim przystąpicie do pracy.