Artykuł autorstwa frdPoradnik powstał na podstawie kilkumiesięcznych obserwacji ustawień aut najlepszych zawodników na IP Lounge. Jeśli macie jakieś pytania, wątpliwości, uwagi, zastrzeżenia - piszcie. W miarę możliwości postaram się odpowiedzieć.
USTAWIENIA
suwaki:
-pierwszy maksymalnie na lewo (-), na trasach w Monte Carlo można raz 'puknąć' (+)
-od drugiego do czwartego maksymalnie na prawo (+), w czwartym, przy szybszych autach można dać trochę w (-)
-balans hamulców, ja mam ustawiony trochę na (+) od położenia środkowego
siła docisku (downforce):
Zbyt duża siła docisku daje efekt wożenia cegieł, tudzież prowadzenia wózka z węglem (mniejsze przyspieszenie, przez co wolniej osiągane są większe prędkości, "ciężkość" auta).
-przód (front) 0, przy szybszych autach można trochę zwiększyć (do nie więcej niż 10), zmniejszając ich "lotność"
-tył (rear), tutaj już nie jest tak prosto, dla wszystkich 356, 914 i Boxstera ('97), można bez obaw dać 0, przy reszcie aut trzeba samemu trochę pokombinować, by znaleźć idealną dla siebie wartość, generalnie im jest ona większa, tym auto lepiej trzyma się drogi, ale wolniej przyspiesza, a co za tym idzie wolniej osiąga maksymalne prędkości
ciśnienie w oponach (tire pressure):
Podobnie jak zbyt duża siła docisku, za małe ciśnienie powoduje pogorszenie przyspieszenia.
-przód (front) 45, bez obaw można stosować tą wartość w każdym aucie, za małe ciśnienie z przodu znacznie pogarsza kierowalność auta, powodująć niechęć do wchodzenia w zakręty
-tył (rear), w większości aut 45, trochę niższe ciśnienie można ustawić w szybszych autach oraz w tych z napędem na cztery koła, niższe ciśnienie powoduje lepszą kierowalność auta, jednak zbyt małe wartości sprawiają, że tylne koła łatwiej tracą przyczepność
skrzynia biegów w autach race class, podstawy:
Mamy tutaj możliwość skracania lub wydłużania biegu, czyli doboru zakresu prędkośći na nim osiąganych. (-) powoduje wydłużenie biegu, czyli zwiększenie zakresu prędkości na nim osiąganych. (+) skraca bieg, zmniejsza zakres prędkości. Dla przykładu, Moby Dick na pierwszym biegu ustawionym maksymalnie na (-) osiąga 124km/h, a przy maksymalnym na (+) 84km/h. Większy zakres prędkości na jednym biegu ujemnie wpływa na przyspieszenie, więc trzeba znaleźć złoty środek, pomiędzy tymi wartościami. Generalnie biegi 1 i 2 można maksymalnie wydłużyć (-), ponieważ używane są tylko na starcie, gdzie przyspieszenie nie jest najważniejsze. Z resztą biegów trzeba już kombinować, jednak żadko kiedy opłaca się stosować dodatnie wartości. Bieg wsteczny można sobie dowolnie ustawić (ja mam maksymalnie na (-)), podczas wyścigu i tak nie jest używany. Przełożenie final (to na samym dole) wpływa na wszystkie biegi, powodując ich wydłużenie lub skrócenie bez zmiany ich wartości. Przykładowo Moby Dick na pierwszm biegu ustawionym na 0 i przełożeniu final maksymalnie na (-) osiąga 100km/h, a przy final maksymalnie na (+) (pierwszy bieg bez zmian na 0) osiąga 79km/h. Tutaj sprawa jest jasna, final zawsze dajemy maksymalnie na (-).
CZĘŚCI
-brakes, suspension, shocks, weight reduction, sway bars:
instalujemy zawsze najdroższe dostępne części
-tires:
jedynymi słusznymi oponami są slicki
-transmission (skrzynia biegów):
high speed - odpowiednia dla prawie każdego auta
standard - przydatna, gdy nie osiągamy maksymalnych prędkości na high speedzie (np. dla 914, 930turbo, Boxstera, na wolniejszych trasach), lub gdy close ratio to za mało (dla Carrery RS)
close ratio - obowiązkowa skrzynia dla '72 911 Carrery RS, w innych autach raczej mało przydatna
-engine (silnik):
podobnie jak w pierwszym myślniku, kupujemy wszystko co najdroższe. Wyjątkiem są engine upgrady (np. 2.0S engine upgrade dla '65 911), które zakładamy tylko i wyłącznie do:
356 1100
356 1300
356 A 1300
356 A 1300S
We wszystkich innych autach (pozostałe wersje 356, 356 A, wszystkie 356 B, '65 911, '67 911 Targa, 914 1.7 i 1.8, '87 944 S, '75 911 Turbo 3.0) NIE zakładamy tych części, ponieważ powodują, że auta jadą wolniej (tak!). Dla przykładu podaję czasy osiągnięte na jednym okrążeniu Monte Carlo 5, 944 S, z i bez engine upgrada:
1.11.53 (z 3.0L engine upgrade)
1.05.03 (bez)
Jeżeli macie jakieś pytania to zapraszam na forum do tego
tematu bądź pytac użytkownika frd i oczywiście mnie (Denis Hel)