PrologDnia 18 lipca 2006 roku odbyła się oficjalna konferencja prasowa jak i pokaz najnowszego dziecka EA z serii NFS o nazwie Carbon.
Polska ekipa do Pragi wyruszyła ok. 7.40 z drobnym poślizgiem (spowodowanym dość sporym ruchem na lotnisku), a na miejscu była po ok. 80 minutach lotu. Sam pokaz odbywał się w Hotelu Josef dość spory kawałek drogi od lotniska.
PrezentacjaDobra, ale teraz do rzeczy, bo nie ma po co się rozpisywać o dojazdach czy składzie ekipy (łącznie 11 osób), bo informacja ma być o tym co Was najbardziej interesuje czyli o samej grze. Samą prezentacje prowadził jeden z twórców gry – Steve Anthony . W pierwszej części prezentował on informacje na temat samej gry jak i jej trybów oraz pokazywał jak to działa realnie, czyli po prostu grał w grę na bieżąco opisując wszystkie sytuacje. W dalszej części wszyscy uczestnicy mieli okazję zadawać pytania na temat gry, czyli to, co ciekawi wszystkich najbardziej – tu Polska zarzuciła Steva pytaniami i tak naprawdę to my tam najwięcej informacji zdołaliśmy wyciągnąć.
TestyPo oficjalnej konferencji przyszła pora na lunch (nie ma to jak szwedzki stół i przysmaki z jednej z najlepszych restauracji), a później to, co wszyscy lubią najbardziej – przyszedł czas na przetestowanie samej gry (a w międzyczasie dodatkowe pytania do Steva). Do dyspozycji mieliśmy PS2 na ok. 14” ekraniku oraz XBox360 na aż 50” plazmie samsunga (dopiero teraz całkowicie było widać, jaka przepaść dzieli obie wersje platform, choć mimo wszystko xbox parokrotnie się zawiesił i tylko restart pomógł).
DemoJak można było się domyśleć gra toczyła się jedynie na wersji demo Carbona a do dyspozycji były 3 trasy (trzecia do odblokowania dopiero po wygraniu dwóch poprzednich) oraz tradycyjnie 3 wozy. Jako trasy był do wyboru tradycyjny circuit, drift oraz canion duel. Zmagać się na nich mogliśmy gallardo, lancer evoMR oraz camaro (czyli autka z oficjalnych screenów EA). Do tego dochodził tuning wizualny, czyli autosculpt – bardzo ciekawa sprawa, ale o tym później.
Prezentowane trybyCircuit – tradycyjne wyścigi, czyli parę okrążeń po mieście, ale tym razem w aż 8 osób, zasady nadal te same, czyli musimy przejechać trasę na jak najlepszym miejscu
Drift – tak upragniony przez wielu tryb znowu powraca, ponownie mamy za zadanie zdobycie jak największej ilości punktów by wygrać. Nowością może być podział na tzw. sekcje na danej trasie (po przejechaniu przez określony punkt na trasie punkty nie są już naliczanie), dodatkowo mamy tzw. Speed bonus czyli bonus za prędkość (im szybciej pokonuje się trasę driftując tym więcej pkt), ciekawostką mogą być też strefy o bonusowej liczbie pkt – oznaczone są pomarańczowymi bandami na trasie a na ich przestrzeni punkty są większe niż tradycyjnie
Canion duel – są to wyścigi na trasie górzystej gdzie każdy błąd kończy się wypadnięciem z trasy (ktoś już przetestował, ale nie przytoczę kto
) , duel podzielony jest na 2 części gry – w pierwszej ścigamy przeciwnika aż do mety ( po prawej stronie mamy odległość od niego), w drugiej natomiast mamy za zadanie uciec przeciwnikowi na określoną odległość co nie jest takie proste.
FabułaJak już wiadomo akcja toczy się w Palmont City, które podzielone jest na strefy gry. W każdej strefie (battle ground) musimy wygrać określoną liczbę wyścigów i spełnić określone kryteria by ja przejąć. I tu zaczynają się zmiany – do dyspozycji mamy swoją własną drużynę składającą się z 3-ech osób (do wyboru z pośród 6-ściu), a dodatkowo wybieramy swoją „klasę” (prawdopodobnie zdolności w danym trybie gry). Fabuły całkowitej nie będę tu przytaczał bo wszelkie informacje na jej temat są wypisywane na bieżąco w newsach na stronie, choć nie zawadzi chyba napisać, że będzie to niejako kontynuacja tej z MW.
TuningNiestety nie zaprezentowano nam nic na temat tuningu mechanicznego jednak przedstawiono bardzo wiele ciekawych informacji na temat tzw. systemu autosculpt. Autosculpt daje nam możliwość własnoręcznych modyfikacji całego wyglądu auta. Możemy więc ustawiać wielkość maski, spojlera, wlotów powietrza, progów, felg (możemy ustawić dosłownie cały wygląd danej opony łącznie z szerokością). Jak się dowiedzieliśmy z wywiadów części do tubingu ręcznego niestety nie będą posiadały nazw produktów licencjonowanych bo nie dostano na to zgody. Jednak to nie znaczy, że sprzęt licencjonowany zniknie. Do wyboru mamy części już gotowe z licencjami (nie podatne na modyfikacje ręczne) jak i części które możemy sami zmienić od podstaw.
ZakończenieCałość pokazu trwała kilka godzin i nie sposób tu przytoczyć wszystkich informacji lub zajęło by to zbyt wiele miejsca więc wszelkie pytania do twórcy gry na które nie odpowiedział powyższy tekst zawarte zostały poniżej.
Polska dotrwała aż do samego końca pokazu grają przez cały czas w prezentowaną wersję gry. Dodatkowo otrzymaliśmy drobne (no że tak to ujmę choć wielkość świadczy inaczej) upominki – trochę dziwnie się na nas na lotnisku przyglądano ale trudno
.
Jako, że zostało nam jeszcze trochę czasu wszyscy wybrali się na przechadzkę po Pradze (nie będę tu wdawał się w szczegóły jednak powiem że czeskie piwo jest jednym z najlepszych
) Cała wycieczka skończyła się ok. 18 a wylot (planowany) miał być ok. godziny 20 jednak jak to bywa trafiło nam się godzinne opóźnienie (na lotnisku Okęcie stawiliśmy się ok godz. 22:30 zamiast 21:30).
Dziękuję za cierpliwość podczas czytania powyższego tekstu i mam nadzieję że wyjaśnił on wiele spraw, które Was jak i nas ciekawiły najbardziej.
Posłowie – czyli kwestie nie przytoczone w tekście a jednak nie mniej ważne lub przytoczone a warte podkreślenia:
Autosculpt – system dzięki któremu mamy ogromny wpływ na wygląd wizualny auta (sami dobieramy wszelakie ustawienia wyglądu), nie ma on jednak praktycznie żadnego wpływu na osiągi samochodu
Uszkodzenia samochodów – system uszkodzeń został zaczerpnięty z ustawień MW więc nie mamy możliwości zniszczenia samochodu
Fizyka jazdy – jest ona bardzo podobną do tej w MW jednak z powodu różnic platformowych (grałem jedynie na PC) nie mogę dokładnie określić zmian – choć niestety fizyka nieco jeszcze kuleje np. podczas zderzenia ze ścianami
Soundtrack – jak nieoficjalnie się dowiedzieliśmy do dyspozycji będzie aż 25 kawałków zachowanych w stylach rock, electronic i blinghop (nie wiem dokładnie co to ale nazwa dość ciekawa), co do samych autorów nadal nie zdradzono nam szczegółów
Auta – podzielone zostaną na trzy kategorie – exotic, tuner i muscle car (nazwy mówią chyba same za siebie), łączna ich liczba to 50
Demo – wyjdzie prawdopodobnie pod koniec wakacji dla ogółu graczy
Drag – w tej części NFS niestety nie będzie tego trybu na 100%
Samochody SUV – gra nie będzie posiadała tego typu samochodów
Gra online –innowacją jest granie trybem cooperative czyli współpracy – dokładniejsze informacje dostaniemy w niedługim czasie
Ruch uliczny – dostępny tylko w mieście, kaniony nie będą go posiadały
Kaniony – będzie ich aż 3 i to każdy kanion jest osobnym, łącznie na nich będzie 10 tras do przejechania
Tuning – dostępny będzie jako automatyczny (gotowe części) i manualny (części modyfikowane samemu)
Replaye – niestety gra nie będzie ich oferowała
Caraudio – nie będzie w grze tuningu audio
Wymagania gry – nie podano nam jeszcze wytycznych co do tego
Wygląd gry – nie mam możliwości porównania nowej gry z poprzednią, gdyż nowa testowana była głównie na xbox360 a MW testowałem na PC
Link do fotorelacji znajduje się
tutaj.