Przed Wami wielki spis Porschaków którymi możemy pojeździc w nfs5. Nieźle się namęczyłem wypisując wszystkie te nazwy, ale warto było.
Klasyczna Era
Klasa 3
'50 | 356 1100 Coupe Ferdinand '50 | 356 1100 Cabriolet '51 | 356 1300 Cabriolet '52 | 356 1500 Coupe '52 | 356 1500 Cabriolet '53 | 356 1500 Super Coupe '53 | 356 1500 Super Cabriolet '54 | 356 1300 Super Coupe '54 | 356 1300 Super Cabriolet '56 | 356 A 1300 Super Coupe '56 | 356 A 1600 Coupe '56 | 356 A 1600 Cabriolet '56 | 356 A 1600 Speedster '56 | 356 A 1600 Super Coupe '56 | 356 A 1600 Super Speedster '59 | 356 A 1600 Convertible D '59 | 356 A 1600 Super Convertible D
Klasa 2
'60 | 356 B 1600 Cabriolet '60 | 356 B 1600 Hardtop '60 | 356 B 1600 Roadster '60 | 356 B 1600 Super Coupe '60 | 356 B 1600 Super Cabriolet '60 | 356 B 1600 Super Hardtop '60 | 356 B 1600 Super Roadster '60 | 356 B 1600 Super 90 Coupe '60 | 356 B 1600 Super 90 Cabriolet '60 | 356 B 1600 Super 90 Hardtop '60 | 356 B 1600 Super 90 Roadster
Klasa 1
'62 | 356 B 2000 GS Carrera 2 '65 | 911 Coupe '67 | 911 Targa '67 | 911 S Coupe '67 | 911 S Targa
Klasa Wyczynowa
'56 | 550 A Spyder
Złota Era
Klasa 3
'70 | 914/4 1.7 '72 | 911 S 2.4 Coupe '72 | 911 S 2.4 Targa '73 | 914/4 2.0 '74 | 914/4 1.8 '82 | 944 Coupe '87 | 944 S Coupe
Klasa 2
'73 | 911 Carrera RS 2.7 Coupe '88 | 944 Turbo S Coupe
Klasa 1
'75 | 911 Turbo 3.0 Coupe (930) '78 | 911 Turbo 3.3 Coupe (930)
Klasa Wyczynowa
'78 | 935/78 Coupe "Moby Dick"
Współczesna Era
Klasa 3
'89 | 911 Carrera 4 Coupe (964) '89 | 944 S2 Cabriolet '90 | 911 Carrera 4 Targa (964) '90 | 911 Carrera 2 Coupe (964) '90 | 911 Carrera 2 Cabriolet (964) '90 | 911 Carrera 2 Targa (964) '90 | 911 Carrera 4 Cabriolet (964) '91 | 944 Turbo Cabriolet '97 | Boxster '00 | Boxster S
Klasa 2
'91 | 911 Turbo 3.3 Coupe (964) '93 | 911 Turbo 3.6 Coupe (964) '94 | 911 Carrera Cabriolet (993) '94 | 911 Carrera Coupe (993) '95 | 911 Carrera 4 Cabriolet (993) '95 | 911 Carrera 4 Coupe (993) '96 | 911 Carrera 4S Coupe (993) '96 | 911 Carrera Coupe (993) '96 | 911 Carrera Targa (993) '96 | 911 Carrera 4 Coupe (993) '97 | 911 Carrera S 3.6 Coupe (993) '98 | 911 Carrera 3.4 Cabriolet (996) '98 | 911 Carrera 3.4 Coupe (996) '99 | 911 Carrera 4 Cabriolet (996) '99 | 911 Carrera 4 Coupe (996)
Klasa 1
'95 | 911 Turbo 3.6 Coupe (993) '00 | 911 Turbo (996)
Klasa Wyczynowa
'98 | 911 GT1 Race Version
________________________________________
Dodatkowe Porsche od EA Games:
911 GT2, 911 GT3 Cup, 959, 928 ________________________________________
Poniżej znajdziecie historię tych modeli
Pierwszy model 356 był gotowy w 1948. Przez blisko 17 lat Porsche wyprodukował około 78 000 sztuk tego pojazdu. Auto miało centralnie umieszczony silnik o pojemności 1131 ccm, wyciągał on moc 35 KM. W 1949 r. powstał pierwszy kabriolet 356, a w 1954 r. 356 Speedster (wersja ze ,,ściętą'' przednią szybą). W roku 1955 zrobiono Carrerę z doładowanym silnikiem o pojemności ponad 400 ccm, który wyciągał już 100 KM, natomiast w 1958 r. 105 KM. W 1962 roku 356 otrzymał najmocniejszą jednostkę napędową dysponującą ,,sercem'' o mocy 130 KM. W 1964 nastąpił przełom - zaprezentowano pierwszy 911 i w 1965 r. z taśm produkcyjnych zjechał ostatni model 356 C. Porsche 356 jest bardzo popularny wśród samochodów zabytkowych. Występował również w wielu filmach. Wersje Porsche 356: Speedster, T-5, pre-A, Convertible D, Carrera 2, SC, Roadster, 356 B, T-6, S-90, Cabriolet, GT Coupe, Continental. Porsche 356 w ciągu 17 lat wielokrotnie zmieniało swój wygląd zewnętrzny. Modernizowano również go ze strony technicznej. Zmieniano światła przednie jak i tylne, zaokrąglano i zmieniano przód, części takie jak np. ,,grill'' (wlot powietrza do chłodnicy), klamki czy kształt szyb. Model 944 jest następcą Porsche 924. Sylwetka 944 jest niemal identyczna jak jego poprzednika. Głównymi zmianami w wyglądzie zewnętrznym w stosunku do 924 są szersze błotniki, i radykalnie zmienione zderzaki. Oczywiście 944 jest bardziej nowoczesny technicznie niż 924. Pierwszy model 944 był produkowany w latach 1982-85. Miał on wentylowane tarczowe hamulce, i zawieszenie o wiele bardziej nowoczesne niż 924. Dostępny był z dwoma rodzajami przekładni. Manualną 5-cio biegową, która została przejęta od Audi, oraz automatyczną z Volkswagena. Napędzany był silnikiem 4 cylindrowym o pojemności 2,5 l. Nastepny 944 produkowany od 1985 do 88 otrzymał nowe aluminiowe części nadwozia. Zmieniono w nim przód. Wyposażono go w dwie poduszki powietrzne (standard) i układ ABS. Ulepszono również zawieszenie dając sportowy pakiet resorów. W tym 944 ,,urósł’’ również zbiornik paliwa. Jeżeli chodzi o wnętrze to wprowadzono nowe, sportowo wyglądające fotele, które zapewniały dobre trzymanie ciała podczas pokonywania ostrych zakrętów. W roku 1989 powiększono silnik 944 do 2,7 l. Jeżeli mowa o Porsche 944 to nie można zapomnieć o modelu 944 Turbo. Był on produkowany w latach 1986-88. Wyposażono go w turbosprężarkę K26. Od normalnego 944 różnił się elementami zewnętrznymi, felgami i w dużym stopniu osiągami. W 1989 roku powstał ulepszony model - 944 Turbo S. Zmodyfikowano w nim turbosprężarkę, dzięki czemu osiągnięto jeszcze lepsze przyspieszenie. W między czasie (1987-88) dostępny był również inny 944, dokładniej 944 S. Różnił się od podstawowego 944 szesnasto zaworowym silnikiem o pojemności 2,5 l, który miał dużo lepsze osiągi od bazowego modelu. Następna – ostatnia już odsłona Porsche 944 była produkowana w latach 1989-92, był to 944 S2. Pod maską posiadał również silnik 16v, jak 944 S, lecz miał on pojemność aż 3 l. Nowością w tym modelu było wprowadzenie nadwozia kabrio, dostępne było również normalne Coupe. Porsche ma dość dużą ilość wersji modelu 944. Jest najczęściej spotykanym Porsche w naszym kraju. Pierwsze 911 (996) pojawiło się na rynku jesienią 1997 roku, była to Carrera z napędem na tylne koła. Wyposażona była w silnik nieco mniejszy od poprzednika, bo o pojemności 3,4 l, ale za to wyciągała moc 300 KM, czyli sporo lepiej niż starszy model. Wiosną 1998 roku do oferty dołączyła wersja Cabrio. Odmianę z napędem 4x4 wprowadzono na jesieni 1998 roku. W porównaniu do poprzednika nowa 911 ma przestronniejsze wnętrze, i jeszcze lepsze hamulce. Pod koniec roku 1999 Porsche nareszcie wypuściło najmocniejszy model 911 – Turbo. Posiada on silnik bokser (3,6 l), mający dwie turbosprężarki, wyciąga on aż 420 KM. Z zewnątrz 911 Turbo można rozpoznać po bardziej zaostrzonych reflektorach, trzech wlotach powietrza z przodu, kanałach po bokach i tylnym spoilerze. Carrera spala średnio 11,9 l, zaś Turbo sporo ponad 16 l.
Foty poniektórych modeli możecie znaleźc w galerii króra też jest mojego autorstwa.
Autor: Denis Hel |