W tym artykule pokażemy, jak uruchomić grę w rozdzielczości panoramicznej. Opiszemy również instalację i możliwości skryptu MW Extra Options.
1. Instalacja skryptów ASIDo instalacji skryptów wymagany jest zmodyfikowany plik wykonywalny (speed.exe), umożliwiający uruchomienie gry bez płyty (wersja 1.3 RELOADED). Plik musicie znaleźć na własną rękę i robicie to na własną odpowiedzialność.
Sama instalacja jest bardzo prosta - po ściągnięciu skryptu i jego wypakowaniu, musimy wkleić plik
dinput8.dll oraz folder
scripts wraz z zawartością do głównego katalogu gry.
2. Rozdzielczości panoramiczneSkrypt dający nam możliwość gry w rozdzielczościach panoramicznych ściągamy
z tej strony. Nie wymaga on konfiguracji - rozdzielczość, w jakiej gra się uruchomi będzie taka sama, jak naszego pulpitu. Jeśli chcemy wymusić inną rozdzielczość, wówczas wchodzimy do folderu
scripts i w pliku
nfsmw_res.ini zmieniamy parametry:
ResX = 0
ResY = 0na żądane wartości (w pikselach).
Pozostałe opcje:
HudFix oraz
HudWidescreenMode - aktywując te opcje, HUD w grze będzie poprawnie ustawiony oraz zachowa swoje proporcje. Innymi słowy - nie będzie rozciągnięty w poziomie. Warto ustawić obie te opcje na 1.
HudMode - inny tryb wyświetlania HUD.
verFovCorrectionFactor - umożliwia zmianę pola widzenia.
ShadowsRes - umożliwia wybór rozdzielczości, w jakiej wyświetlane będą cienie.
FMVWidescreenMode - włączenie tej opcji spowoduje, że filmy będą wyświetlane na pełnym ekranie.
3. NFSMW Extra OptionsSkrypt umożliwia nam dość sporą integrację w kod gry. Poszczególne opcje są omówione poniżej, wraz z opisem, w jaki sposób można je samodzielnie modyfikować. Można go ściągnąć
stąd, a plik konfiguracyjny nosi nazwę NFSMWExtraOptionsSettings.ini. Jest on podzielony na kilka sekcji:
HotkeysTa sekcja umożliwia przypisanie dowolnych klawiszy do określonych funkcji aktywowanych przez skrypt. Wartości przypisane do poszczególnych zmiennych to kody klawiszy, wyrażone w systemie dziesiętnym. Aby dowiedzieć się, jaki kod przypisany jest do interesującego nas klawisza, wchodzimy na
tę stronę.
ForceHeat – klawisz odpowiedzialny za wymuszenie poziomu pościgu. Opcja działa w ten sposób, że w menu wciskamy klawisz, a następnie podczas wyścigu ustawiamy poziom pościgu, naciskając odpowiednią ilość razy przycisk określony w opcji poniżej. Wartość domyślna: 118 (F7).
ChangeHeat – klawisz odpowiedzialny za wybór poziomu pościgu. Wartość domyślna: 48 (0).
CopLights – klawisz odpowiedzialny za włączenie koguta policyjnego. Wartość domyślna: 79 (O).
FreezeCar - klawisz odpowiedzialny za funkcję zamrożenia samochodu. Działa to w następujący sposób: w menu Szybkiego wyścigu wybieramy interesujący nas samochód, naciskamy klawisz, a następnie wchodzimy do trybu Kariery lub Serii prób i prowadzimy wybrany pojazd. Opcja jest zabugowana – interakcje z policją mogą powodować błędy w grze. Wartość domyślna: 115 (F4).
LapControllersPoniższe parametry umożliwiają określenie ilości okrążeń w Szybim wyścigu.
Minimum – minimalna ilość okrążeń. Wartości: od 0 do 127. Ustawienie wartości 0 włączy nieskończony wyścig.
Maximum – maksymalna ilość okrążeń. Wartości: od 0 do 127.
RandomRace – maksymalna ilość okrążeń w wyścigu losowym. Wartości: od 0 do 127.
UnfreezeKO – umożliwia ustawienie dowolnej ilości okrążeń w trybie eliminacji, bez względu na ilość wybranych przeciwników. Wartości: 0 – opcja nieaktywna, 1 – opcja aktywna.
OpponentControllersTe opcje umożliwiają określenie ilości przeciwników w Szybkim wyścigu.
Minimum – minimalna ilość przeciwników. Wartości: od 0 do 126 (wartości powyżej 6 mogą powodować błędy).
Maximum - maksymalna ilość przeciwników. Wartości: od 0 do 126 (wartości powyżej 6 mogą powodować błędy).
RandomRace - maksymalna ilość przeciwników w wyścigu losowym. Wartości: od 0 do 126 (wartości powyżej 6 mogą powodować błędy).
MenuTe parametry wpływają na wyświetlanie określonych opcji w menu.
ShowTollbooth – możliwość rozegrania próby czasowej w Szybkim wyścigu. Wartości: 0 – opcja ukryta, 1 – opcja aktywna.
ShowCops – w menu Szybkiego wyścigu, w opcjach trasy pojawia się dodatkowa pozycja, umożliwiająca włączenie glin podczas wyścigu. Wartości: 0 – opcja ukryta, 1 – opcja aktywna.
HideOnline – wyłącza opcję gry online. Wartości: 0 – opcja aktywna, 1 – opcja ukryta.
MiscPozostałe opcje, niepasujące do pozostałych kategorii.
MaximumForceHeatLevel - określa maksymalny poziom intensywności pościgu.
MaximumBlacklistRival – określa ilość przeciwników na czarnej liście. Ustawienie wartości 15 spowoduje, że gra zachowa się tak, jakby nie była modyfikowana. Wartość 16 odblokowuje dodatkowego przeciwnika, który jednak jest zabugowany.
GameSpeed – określa szybkość gry. Wartość domyślna: 1.0.
RandomizeCount – określa ilość losowań parametrów, jakie gra wykona w trybie wyścigu losowego. Wartości: 0 – 256, domyślnie: 30.
CopLightsMode – określa, czy kogut w radiowozach kierowanych przez gracza ma być włączony, czy nie. Wartości: 0 – kogut wyłączony, 1 – kogut włączony. Wartość tę można modyfikować podczas gry, wciskając klawisz określony w funkcji CopLights (domyślnie: O).
HeadLightsMode – określa tryb pracy przednich świateł samochodu. Wartości: 0 – światła wyłączone, 1 – światła krótkie, 2 – światła długie. Wartość tę można modyfikować podczas gry, wciskając klawisz określony w funkcji HeadLights (domyślnie: H).
RemoveOldBridgeBarrier – usuwa barierę blokującą wjazd na stary most. Wartości: 0 – bariera aktywna, 1 – bariera nieaktywna.
RemoveNeonBarriers – usuwa bariery podczas wyścigów. Wartości: 0 – bariery aktywne, 1 – bariery nieaktywne.