W Motor City Online znajduje się 16 tras. Dzielą się one na trzy kategorie:
- tory wyścigowe
- drogi miejskie i podmiejskie (na nich możemy spotkać ruch uliczny); niektóre z nich dzielą się na segmenty, które możemy rozgrywać jako oddzielne trasy
- tory do wyścigów typu drag
Jako że Motor City Online działa na zmodyfikowanym silniku NFS Road Challenge, także i tu każdą trasę możemy rozegrać na kilka sposobów. Możemy je pokonać w odwrotnym kierunku (z mety do startu), jako lustrzane odbicia, z włączonym deszczem oraz w nocy.
Krótki opis każdej z tras, wraz ze screenami, można zobaczyć po kliknięciu na jej nazwę.TORY WYŚCIGOWEFairgrounds Big ODługość: 0,52 mili
Nawierzchnia: szuter
Najprostsza trasa dostępna w grze, w kształcie owalu.
Fairgrounds DerbyDługość: 0,52 mili
Nawierzchnia: szuter
Trasa jest bardzo podobna do Fairgrounds Big O - z tą różnicą, że pośrodku znajdują się cztery skocznie wraz z płonącą obręczą.
Gearborn B-OvalDługość: 1,9 mili
Nawierzchnia: asfalt
Trasa wyścigowa w kształcie litery "B". Nie jest zbyt trudna, aczkolwiek na ostatnim zakręcie przed prostą warto nieco zwolnić, by nie wylądować na ścianie.
Gearborn Tri-OvalDługość: 1,9 mili
Nawierzchnia: asfalt
Trasa w kształcie trójkąta. Trzy proste zamiast jednej pozwalają bardziej rozpędzić samochód - tym ostrożniej należy pokonywać ostatni zakręt.
Proving GroundsDługość: 3,3 mili
Nawierzchnia: asfalt, miejscami szuter i trawa
Szybki tor wyścigowy. Znajduje się na nim sporo zakrętów, jednak są one stosunkowo łagodne i nie wymuszają gwałtownego hamowania. Warto uważać na miejsca, w których asfalt rozdziela się na dwa pasy, przedzielone wysepką z trawy.
Bel Air Grand PrixDługość: 4,6 mili
Nawierzchnia: asfalt
Bardzo malowniczy tor - obok drogi znajduje się m. in. zamek, las oraz niewielki staw. Podczas wyścigu nie ma jednak czasu na podziwianie widoków - w wielu miejscach trasa jest wąska, a zakręty wymuszają dość ostre hamowanie. Miejscem szczególnie niebezpiecznym jest tunel z kolumnami położonymi dokładnie na środku jezdni.
Motor City ClassicDługość: 4,1 mili
Nawierzchnia: asfalt
Bardzo trudny tor wyścigowy, z licznymi, ciasnymi zakrętami oraz dużymi wzniesieniami, na których łatwo uszkodzić zawieszenie. Trasa jest usytuowana na terenie miasta i przebiega m. in. przez port lotniczy.
Goose Pointe Grand PrixDługość: 5,4 mili
Nawierzchnia: asfalt
Kolejny tor miejski. Nieco łatwiejszy od Motor City Classic, z uwagi na cztery pasy jezdni oraz nieco łagodniejsze - choć wciąż wymagające - zakręty. Na kierowcę czyha m. in. tunel (w którym, oczywiście, jakiś dowcipniś postawił kolumny pośrodku drogi) oraz kilka bardzo ciasnych zakrętów tuż przy końcu trasy. Na miłośników zwiedzania czeka m. in. spory most, przystań dla jachtów oraz liczne estakady.
DROGI MIEJSKIE I PODMIEJSKIESkoggit County RoadDługość: 6 mil
Nawierzchnia: asfalt, szuter, miejscami trawa
Segmenty: Dead Man's Run, Tornado Flats, Hickey's Ride
Długa, pozamiejska trasa wiodąca przez okręg Skoggit. Podzielona jest na trzy segmenty, które można rozgrywać oddzielnie.
Dead Man's Run zaczyna się w małym miasteczku i na dzień dobry wita nas serią ciasnych zakrętów. Wprawne oko dostrzeże wśród zabudowy kilka skrótów. Po wyjeździe z miasta, droga jest już prosta - maniacy prędkości nie będą mieli powodów do narzekań (aczkolwiek należy uważać na wyboje).
Po dość ostrym nawrocie wkraczamy na nieutwardzone drogi Tornado Flats. Jak to na wsi bywa, na drodze jest pełno kur (z refleksem godnym Spider-Mana - nie, nie da się ich przejechać). Jeśli ścigamy się w deszczu, musimy uważać na... latającą stodołę, którą ciśnie w nas szalejące w pobliżu tornado.
Hickey's Ride zawiera kilka ciasnych zakrętów, ale nie powinny one stanowić większego problemu. Odcinek zaczyna się w niewielkim miasteczku, a kończy w kinie dla zmotoryzowanych. Po drodze czeka nas przejazd przez most wyłożony drewnem, skręcający lekko w prawo.
Gas TownDługość: 4,5 mili
Nawierzchnia: asfalt
Segmenty: The Spillway, Redlight District, Thunderbird Alley
Trudna trasa z wąskimi drogami i ciasnymi zakrętami. Prowadzi częściowo przez gęstą, typowo miejską zabudowę, a częściowo przez betonowy kanał. Na odcinku miejskim znajduje się parę słabo widocznych skrótów. Natomiast na całej długości trasy należy uważać na wystające fragmenty budynków i innych konstrukcji.
Industrial FlatsDługość: 4,6 mili
Nawierzchnia: asfalt, szuter
Segmenty: The Scrap Yard, The Loading Docks
Bardzo trudna i wolna trasa. Położona jest w dzielnicy przemysłowej Motor City, prowadzi przez fabryki, hutę żelaza, złomowisko oraz przez przestrzeń magazynową, na której parkują ciężarówki. Pod koniec trasy znajduje się czynny przejazd kolejowy z wyjątkowo mocnymi zaporami - zaleca się szczególną ostrożność.
WestbrookDługość : 2,6 mili
Nawierzchnia: asfalt
Trasa położona na przedmieściach, pośród luksusowych willi i pięknych krajobrazów. Patrząc na samą mapę wydaje się, że jest ona jednym z prostszych torów. Nic bardziej mylnego! Droga jest wąska, na domiar złego w kilku miejscach oba pasy ruchu są przedzielone betonowym murem. Dodatkowo na trasie występują pojedyncze wzniesienia; jeśli nie zwolnimy, łatwo stracić kontrolę nad pojazdem.
Hazard HollowDługość: 4,1 mili
Nawierzchnia: szuter
Ta trasa została dodana do gry w jednym z uaktualnień. Położona jest na terenach wiejskich - po drodze mijamy pastwisko dla krów, niewielki las, farmę, sad oraz pole kempingowe. Na trasie można rozwinąć sporą prędkość, należy jednak uważać na elementy otoczenia (płoty, drzewa, przyczepy kempingowe), wzniesienia oraz na kiepską przyczepność opon do drogi.
Metro StripDługość: 3,6 mili
Nawierzchnia: asfalt
Segmenty: Roadkill Run, Metro Garage
Kolejna trasa miejska - tym razem otwarta (typu "sprint"). Jak to w miastach bywa, nie dane nam będzie zaszaleć, jeśli chodzi o prędkość. Pomijając sporą liczbę zakrętów, wyścig skutecznie utrudniają nam latarnie - bliższy kontakt kończy się zawsze poważnym uszkodzeniem samochodu. Pod koniec trasy znajduje się rozwidlenie dróg.
TRASY DO WYŚCIGÓW TYPU DRAGEast Side Drag StripDługość: 0,25 mili
Nawierzchnia: asfalt
Stary, świecący pustkami tor, prawdopodobnie od dawna nieużywany.
Motor City Drag StripDługość: 0,28 mili
Nawierzchnia: asfalt
Nowoczesny tor do dragu, nieco dłuższy niż przepisowa 1/4 mili.