Poniżej znajduje się lista tras znajdujących się w grze Need for Speed 3: Hot Pursuit. Wszystkie umiejscowione są w Stanach Zjednoczonych, a każdą z nich można rozegrać na kilka sposobów: w dzień, w nocy, w deszczu, w odwrotnym kierunku (od mety do startu) oraz jako lustrzane odbicie (do tego dochodzą oczywiście kombinacje tych możliwości).
Wersja na PlayStation zawiera pięć ekskluzywnych tras - choć słowo "ekskluzywne" nie bardzo w tym wypadku pasuje. Tory te są w zasadzie żartem programistów, są niezbyt dopracowane i zawierają bardzo mało elementów otoczenia. Można je odblokować na dwa sposoby - albo używając kodu, albo wygrywając zawody typu Tournament (turniej).
Kliknij na nazwę trasy, by wyświetlić jej opis oraz przykładowe zrzuty ekranu.Trasy wspólne dla wersji PC i PSXHometownDługość: 3,6 mili
Trudność: łatwy
Najprostsza trasa dostępna w grze. Prowadzi przez małe miasteczko oraz leżące nieopodal tereny wiejskie. Całość utrzymana jest we wczesnojesiennych barwach. Hometown pokrywa się częściowo z torem Country Woods.
Trasa na całej długości jest dość szeroka, a zakręty - łagodne. Właściwie jedynym miejscem, gdzie warto nieco zwolnić, jest wspomniane miasteczko - z zakrętem pod kątem prostym.
Redrock RidgeDługość: 5,4 mili
Trudność: łatwy
Trasa położona jest w całości w kanionie. Ma ona wspólny początek z Lost Canyons. Po drodze mijamy takie obiekty, jak wiadukt, stację benzynową, wodospad oraz sporej wielkości szkielety dinozaurów, wystające ze skał.
Redrock Ridge jest trasą szybką, jednak podczas wyścigu należy uważać na głazy rozdzielające dwa pasy ruchu. Mniej więcej w połowie długości toru znajduje się ostry nawrót, który można ściąć i tym samym zyskać kilka cennych sekund.
AtlanticaDługość: 4,9 mili
Trudność: łatwy
Nowocześnie wyglądające miasto, położone nad Oceanem Atlantyckim. Trasa jest bardzo wąska, dlatego należy mieć się na baczności i uważnie kontrolować prędkość samochodu. Znajduje się na niej parę niebezpiecznych miejsc, między innymi suchy kanał wodny oraz rozdzielenie pasów jezdni - w tych punktach bardzo łatwo wywrócić samochód na dach. W pobliżu wspomnianego rozdzielenia pasów znajduje się skrót, z którego warto skorzystać.
Rocky PassDługość: 5,5 mili
Trudność: łatwy
Bardzo malownicza trasa górska. Wyścig zaczyna się w małym miasteczku, położonym w lesie; później mijamy skalne urwisko, krótki tunel oraz most nad przepaścią.
Jak to w górach bywa, na trasie występują duże wahania wysokości oraz kilka ostrych nawrotów, z pokonaniem których nie powinno być jednak większych problemów.
Trasa pokrywa się częściowo z The Summit.
Country WoodsDługość: 5,2 mili
Trudność: zaawansowany
Trasa zimowa, częściowo pokrywająca się z Hometown. Jednak w odróżnieniu od niej, prowadzi nie przez miasteczko, a przez las. Znajduje się w nim kilka nawrotów, a także skrót, dzięki któremu możemy zyskać naprawdę sporo czasu.
Droga na początku jest dość szeroka, bardzo szybko jednak się zwęża. Kilka zakrętów pod kątem prostym wymusza dość ostre hamowanie.
Lost CanyonsDługość: 6,3 mili
Trudność: zaawansowany
"Siostra" Redrock Ridge. Początek i koniec obu tras się pokrywają - musimy więc uważać na skały rozdzielające oba pasy ruchu. Po rozdzieleniu dróg, trasa staje się wyraźnie trudniejsza. Pewna jej część przebiega pod ziemią, obok ruin czegoś, co kiedyś prawdopodobnie było świątynią.
AquaticaDługość: 5,3 mili
Trudność: zaawansowany
Zachodzące słońce, krzyki mew, szum morza - to właśnie Aquatica. Droga prowadzi przez futurystyczne miasto, nieco podobne do tego znanego z trasy Atlantica. Ulice są wąskie, nie należy więc zbytnio się rozpędzać. Trasa obfituje w tunele; najciekawszy z nich - Tunel Neptuna - prowadzi pod wodą.
The SummitDługość: 6,4 mili
Trudność: zaawansowany
Ciężka trasa, położona na wysokiej, ośnieżonej górze. Droga jest naprawdę wymagająca i wymaga od gracza pełnego skupienia. Zakrętów jest dużo i są ciasne. Na domiar złego, krajobraz potrafi skutecznie odwrócić uwagę kierowcy...
Trasa pokrywa się częściowo z Rocky Pass.
Empire City (trasa bonusowa)Długość: 4,6 mili
Trudność: ?
Trasa miejska, obfitująca w skróty znacznie skracające drogę bądź pomagające zgubić pościg. Droga jest dość szeroka, właściwie jedynymi przeszkodami są latarnie oraz słupy podtrzymujące tory kolejowe, biegnące nad ulicami.
Empire City przypomina nieco miasta z późniejszych odsłon serii Need for Speed - konkretnie Olympic City oraz Bayview z obu Undergroundów.
Trasę odblokowujemy po ukończeniu trybu Knockout.
Trasy ekskluzywne dla wersji PSXThe RoomCavernsAutocrossSpace RaceScorpio-7