Przejdź do opisu tras dla wersji PSXNiewątpliwie trasy dostępne w Need for Speed Porsche 2000 są jedną z wielu mocnych stron tej gry. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że są one najlepsze w całej serii. Wszystkie znajdują się w Europie, na terenie Francji, Niemiec, Monako oraz Korsyki.
Każdą z tras można rozgrywać na cztery sposoby: standardowo, w wersji odwróconej (od mety do startu), jako lustrzane odbicie oraz jako kombinację tych opcji. Niestety, zabrakło możliwości zmiany pogody i pory dnia, znanych z Need for Speed 3: Hot Pursuit oraz Need for Speed: Road Challenge.
Kliknij na nazwę trasy, by wyświetlić jej opis oraz przykładowe zrzuty ekranu.Cote d'AzurLazurowe wybrzeże - jedno z najpiękniejszych miejsc we Francji. Jest to odcinek wybrzeża Morza Śródziemnego rozciągający się pomiędzy Marsylią, a granicą z Włochami; właśnie tutaj usytuowana jest pierwsza z tras w grze Need for Speed: Porsche 2000.
Trasa Cote d'Azur prowadzi nas wzdłuż francuskiego wybrzeża, wśród akompaniamentu mew, przy blasku zachodzącego słońca. Radzę jednak pozostać skupionym, gdyż droga jest bardzo kręta, ze sporą liczbą małych wzniesień. Dość znacznie ogranicza to widoczność; należy liczyć się z "niespodziankami" takimi, jak autobus wyjeżdżający zza zakrętu.
Mniej więcej pośrodku trasy znajduje się miasto (z jedynym rozjazdem). Spośród "atrakcji turystycznych" wymienić można niewielką przystań dla łodzi, latarnię morską oraz sporych rozmiarów statek, pływający tuż przy brzegu.
SchwarzwaldDługa trasa, położona na terenie Niemiec, przebiegająca przez gęsty las. Wiedzie ona przez sporych rozmiarów tartak oraz niewielkie miasteczko. Gęste poszycie ogranicza dopływ światła, co przekłada się na mglistą otoczkę, spowijającą niektóre odcinki trasy.
Droga jest dość wąska, choć zdarzają się też szersze odcinki (wspomniany tartak, jak również leśne polany). Nawierzchnia jest w większości nieutwardzona, co sprawia, że łatwo wprowadzić samochód w poślizg.
PyreneesPireneje to pasmo górskie, przebiegające na granicy Francji i Hiszpanii; przez te góry prowadzi trasa Pyrenees. Wyścig zaczynamy pośród łąk i pól uprawnych, a kończymy pomiędzy surowymi, skalnymi formacjami. Podczas wyścigu możemy "zwiedzić" stojący przy drodze pałac.
Jak na górską drogę przystało, musimy liczyć się ze sporą ilością wzniesień oraz zakrętów. Warto przed nimi wyhamować, by nie skończyć wyścigu na masce samochodu nadjeżdżającego z naprzeciw. Trasa posiada tylko jeden rozjazd - tuż na początku. Nie warto jednak z niego korzystać, ze względu na dużą ilość zakrętów i szutrową nawierzchnię.
AlpsKręta i wąska trasa, położona w Alpach. Początek i koniec są nieośnieżone, jednakże znaczną część drogi pokonujemy podczas intensywnych opadów śniegu. Po drodze mijamy kilka tuneli, górskie miasteczko oraz zamarznięte jezioro.
Ze względu na wspomniane warunki drogowe, Alpy stanowią nie lada wyzwanie. Należy uważać, by podczas poślizgów nie wpaść na ścianę, lub na... pługi śnieżne.
Przy końcu trasy znajduje się jeden rozjazd.
AutobahnAutostrada. U Polaków to słowo wywołuje mieszane uczucia (z przewagą tych negatywnych), jednak autostrady za naszą zachodnią granicą mogą być dla Niemców powodem do dumy.
Droga jest bardzo szeroka, a zakręty łagodne. Spora ilość rozjazdów nieco utrudnia wybór trasy optymalnej, dlatego warto przejechać Autobahn kilkakrotnie, by znaleźć najszybszy tor jazdy.
Warto zwolnić przed bramkami (bynajmniej nie dlatego, żeby uiścić opłatę za przejazd
). Ponieważ wyścig odbywa się w deszczu, należy uważać na zmniejszoną przyczepność kół do mokrego asfaltu.
AuvergneKolejna trasa położona we Francji. W dużej części przebiega przez niewielkie miasto, w którym znajduje się sporo alternatywnych dróg. Lawirowanie między budynkami, szczególnie przy nasilonym ruchu ulicznym, może sprawiać pewne trudności.
Po opuszczeniu miasta jazda jest już znacznie łatwiejsza. Trasa prowadzi nas przez ruiny rzymskiego miasta, przy drodze możemy natomiast podziwiać pozostałości akweduktów.
NormandiePrzyjemna trasa, utrzymana w jesiennych barwach. Umiejscowiona w Normandii - północnym regionie Francji. Droga prowadzi nas przez tereny wiejskie, które posiadają zadziwiająco szeroką jezdnię. Pewnym utrudnieniem może być pagórkowaty teren - dojeżdżając do szczytu wzniesienia ciężko dostrzec, co za nim się znajduje.
Na trasie znajdują się trzy rozjazdy. Pierwszy z nich - zaraz na początku - pozwala nam podziwiać ruiny budowli (prawdopodobnie kościoła), a przy okazji wydatnie skraca drogę. Drugi biegnie przez farmę - z niego również warto skorzystać (także ze względu na znajdującą się przy końcu niewielką skocznię). Trzeci prowadzi nas przez las.
Zone IndustriellePonura trasa miejska, wiodąca przez dzielnicę przemysłową dużego miasta. Przypomina nieco Empire City z Need for Speed 3: Hot Pursuit.
Znajdują się na niej trzy rozjazdy, z czego tylko pierwszy jest zaznaczony na mapie. Jego prawa odnoga prowadzi przez nadbrzeże oraz port; droga jest szeroka i jej pokonanie nie sprawia problemu. Natomiast skręcając w prawo, będziemy jechać pomiędzy magazynami; bardzo łatwo zahaczyć o wystające elementy otoczenia. Droga w tym miejscu jest bardzo wąska.
Skręcając w lewo na drugim rozjeździe, możemy zwiedzić hutę; trzeci rozjazd natomiast da nam możliwość przejazdu przez... dworzec kolejowy.
Monte Carlo Circuit 1Pierwsza z tras położonych w Monte Carlo (dzielnicy miasta-państwa Monako, w którym położony jest tor Formuły 1). Wyścig zaczynamy przy fontannie. Trasa zawiera kilka ciasnych zakrętów oraz dość szybki odcinek w tunelu.
Monte Carlo Circuit 2Druga trasa na terenie Monako. Zaczyna się przy tej samej fontannie, co Monte Carlo Circuit 1, jednak wyścig biegnie w przeciwnym kierunku. Poza jednym nawrotem, trasę można pokonać z dość dużą prędkością.
Monte Carlo Circuit 3Początek trasy jest taki sam, jak Monte Carlo Circuit 1 - fontanna, zakręt w prawo i nawrót w lewo; potem droga prowadzi przez tunel.
Trasa zawiera bardzo dużo zakrętów, co zmusza kierowcę do zachowania szczególnej ostrożności.
Monte Carlo Circuit 4Kolejna trudna trasa. Przy znajomej fontannie czeka nas naprawdę ciasny nawrót; poza tym na drodze spotkamy tunel znany nam z Monte Carlo Circuit 3 oraz nadbrzeże, przy którym tradycyjnie możemy wycisnąć trochę więcej z naszego Porsche.
Monte Carlo Circuit 5Najszybsza trasa z serii Monte Carlo. Zakrętów jest niewiele i większość jest łagodna. Idealny tor do testowania szybkich samochodów.
CorsicaNajtrudniejsza trasa w grze, położona na górzystej wyspie o nazwie Korsyka, na południowy wschód od Francji. Krajobrazy potrawią zachwycić: droga prowadzi pomiędzy skałami (często prawie zamykającymi się nad nami), a w oddali widać morze. Całości dopełnia wodospad, położony przy końcu trasy.
Trasa obfituje w rozjazdy. Pierwszy z nich prowadzi przez opuszczoną kopalnię; jest trudny ze względu na niewielką szerokość korytarza, ale jednak wydatnie skraca drogę. Dalej droga rozdziela się na wiele alternatywnych tras, w których początkujący gracz łatwo może się pogubić.
SkidPadTrasa w kształcie owalu, służąca za plac manewrowy w niektórych misjach w trybie Factory Driver. Standardowo niedostępna w Quick Race.